lördag, mars 15, 2008

Konsten att surfa på internet

Även idag kom det upp, konsten att surfa på nätet.
Jag tillhör skaran som verkligen inte bemästrar denna kunskap.
I dagsläget har jag kanske tio-femton (vem orkar räkna?) sidor jag dagligen besöker, oftast flera gånger. Har jag inget att göra, vill få tiden att gå, kan jag surfa runt på dessa sajter för att börja om när jag inte kommer på en ny sida. Detta istället för att lägga energin på tv'n och där zappa runt.
Problemet är att vissa sidor jag besöker skäms jag för, jag vet verkligen inte varför jag ens går in där. Gammal vana kanske? I-landsproblem, definitivt! På offentlig plats skulle jag inte vilja synas läsa dessa sidor upp och ner, som oftast är en fjortisblogg av otroligt mesig karaktär.
Hur gör man egentligen? Fantasin och kreativiteten är inte på hög nivå. Den enda sida jag känner att jag behärskar vad gäller verbet "surfa" är wikipedia. Men vilken sida sen.

Inga kommentarer: