tisdag, mars 25, 2008

Insane

Alltså, det är så galet mycket snö här just nu och det läskiga är att det gör mig glad. Allt jag vill är att gå ut, pulsa omkring i snön, göra snögubbar, kasta snöbollar, göra en snölykta, få rosiga kinder och sen vara värd korvmackor och oboy när jag kommer in. Vara barn på nytt igen, liksom. Vem hänger på?
Överallt är det vitt, vitt, vitt. Trädet utanför börjar snart förlora sin tråkiga stam-färg, balkonmattan är så långt från grön det bara går och mitt redan vita vardagsrum är så mycket ljusare. Vem orkar bry sig om slasket som följer? De dagarna stannar jag inne. Men det gör jag visserligen nu med, ut och åka buss med galna chaufförer eller bil med vansinniga kompisar - it's not gonna happend.
Men jag har varit ute och vandrat fram och tillbaka till gymmet, där jag btw knäckte tre av mina längsta naglar, damn it, så jag har fått en fin del utav leka snöman!

Inga kommentarer: