onsdag, mars 12, 2008

Göksten 10 år senare

Expressen listar idag hur bra alla svenska skolor är. Om jag förstod allt rätt räknade de ut hurvida de som gick ut nian klarade nivån godkänd. Vilken tur att mina föräldrar satte mig i en bra skola. Det har jag att tacka nu när jag fortsätter mina studier på forskarnivå.

Nej, jag är inte bitter!

Det var bättre för i tiden!

______________________________________________________________

Uppdatering;
Det slog mig nu. Den sämsta skolan är ju Svenskfinska skolan, då Göksten ligger i Torshälla a.k.a. Lilla Finland måste det ligga ett samband där! Alltså har finska elever väldigt svårt i skolan, enligt min hypotes svårare än de andra invandrare som hamnar på klassiska skolor som Skiftinge och Fröslunda. Det är uppenbarligen inte lätt att vara finne idag.
De skolor med högst genomsnitt är sånna som fortfarande bara var låg- och mellanstadium för tio år sedan då jag gick ut, eller helt nya skolor såsom Tegelviken. Där fick vi aldrig gå, vi från Kvicksund. Vi var sista klassen som fick gå klart Göksten. Ja, se vad som hände med oss!

Inga kommentarer: