söndag, mars 02, 2008

24 timmar Växjö

Kringresandet fortsätter. Denna helg in i de småländska skogarna. För även om det den senaste tiden rapporterats om blåst och omkullvälta träd så går det inte att komma ifrån den massiva yta som upptas av skog! Jaja, här ska inte diskuteras geografi utan jag tänkte berätta om mitt besök hos min kusin. Rubriken ljuger lite, inte ett helt dygn blev det, men nästintill.
På schemat har vi hunnit avverka tjejförfest med middag bestående av räkcoctail och tacos. Melodifestival med givna vinnare i Bengtzing och Pirelli, förvånad någon? Därefter blev det allmän social förfesttillställning innan kvällen dansades bort på stadens stadshotells nattklubb vid namn Grace. Ett mycket trevligt ställe. Förvånandsvärt många snygga killar - men vad är grejen med att alla använder rutig skjorta. Kom igen nu! Det var mode 2006 - drop it! Schlagergolvet var knökat så vi hängde mest i någon form av ruta dansandes till vad man kan kalla "övrigt".
Innan läggdags passerade vi ett snabbmatsställe för obligatorisk kebab, men vi körde utan kebaben. Trist nog höll den inte måttet vad gällde brödet och såsen, men lagomt trötta, slitna och fulla (för vissa) var det ytterst lämpligt ändå. Hemma var jag så efterfest-igång att jag hamnade i en argsint diskution med en kille vars hamster inte längre levde i hjulet.
Det måste påpekas att gårdagskvällen var första efter min vita månad. Fyllan uteblev more or less, istället tog magen stryk och levde sitt egna lilla liv.
Sugen på nikotin? En gnutta kanske, men inget brukades under hela kvällen. Jag är mycket stolt över mig själv. Nu mina damer och herrar - jag har varit snusfri i en vecka! Dags att kämpa igenom nästa.




Inga kommentarer: