måndag, februari 04, 2008

Sömnproblem gör mig smart

Vem försöker jag lura? Tro att jag kan lägga mig så tidigt som halv elva och verkligen somna, när jag inte gjort det mer än en gång på närmare tre månader. Kändes som jag försökte med allt, förrutom sömnpiller som jag varken har eller tänker ta. Det var böcker och avslappningsförsök men allt jag fick var många olika tankar som snurrade runt i huvudet. Kanske ska jag ha ett anteckningsblock brevid sängen så jag får ut tankarna och på så sätt kanske kan slappna av mer.
Börjar med det imorgon! Ny vecka, nya möjligheter. Om alkoholen ska bort kan jag lika gärna satsa allt på att förnya mig och rena min smutsiga buk. Ska på allvar detoxa mig, köpa träningskortet (det lutar mer och mer åt fysiken), jobba hårt, ta tag i min ekonomi och styra upp mitt miserabla liv och göra det till något folk beundrar. Kan ni kan jag!
Det kommer bli tufft, jag kommer säkert fuska, "unna" mig dåliga saker, men jag ska göra som en alkoholist; ta en dag i taget!
Wish me luck!

Inga kommentarer: