tisdag, februari 05, 2008

PREMIÄR: Dagens person

Dags för ett nytt moment här i bloggen. Jag ska vid väl valda tillfällen hissa personer som har förtjänat det. Konceptet är inte nytt så det är inte svårt att fatta. Dock kommer inte anledningen alltid att presenteras. Men alla utnämnda är helt enkelt värda en massa kärlek!
Mina damer och herrar, dagens person 080205:

FLANET!


Smeknamnet på en av mina kära panteratanter. Våra versioner om varför jag kallar henne så går isär. Enligt mig beror det på att hon vid ett tillfälle var lite sur för att hon inte hade eget smeknamn här i bloggen. Samtidigt ställde hon massa konstiga följfrågor då jag och Chokladhjärtat hade en diskution. Det blev väldigt rörig och knäppt, hon betedde sig, enligt mig, som ett flan.
Nu har jag kollat upp vad ett flan är för något. Enligt recept man kan hitta på Coop's hemsida betyder ordet "bakverk av tunt utkavlad pajdeg"
Bilden ovan visar det spanska traditionella bakverket Flan de huevos, som för oss svenskar kan liknas vid brylépudding.
På wikipedia finns en snarlikt ord - flane - som på göteborgska betyder "en person som är lite efter eller utmärker sig på ett udda sätt(bakom flötet)". Jag var kanske inte så fel ute där i börja ändå.

Nu måste jag rädda Flanets heder! Nästintill alla gånger är hon jäkligt klipsk (om man bortser på fyllan, men vem är jag att klandra!). Skulle hon ändå få ett blont moment kan hon rättfärdiga det med att hon är ett MVG-barn.
Denna dam är en supergo människa men ytterst charmiga tant-beteende, men så är hon en av grundarna till pantertanterna oxå. Jag är glad att hon är min vän!
Just nu kan jag bara se ett problem med henne. Hon bor inte kvar i Göteborg längre, så vi ses för sällan! Men som hon själv sa en gång, varje gång vi ses känns det som inget hänt, vi har alltid lika kul.

Hon blir den första att utses då det var hon som inspirerade mig till denna bloggpunkt.

Du saknas mig!
Kom hem snart!

1 kommentar:

Anonym sa...

Känner mig hedrad Honey!