söndag, februari 24, 2008

I valet och kvalet

Nu har det gått närmare sex år som jag (tyvärr) snusat. Ingen vana jag är stolt över. Mer omotiverande att fortsätta är det nuvarande höga priset. Lyckligtvis, om man kan säga så, fick jag två stockar av mamma efter hennes nyårsresa och det är först idag som jag har endast en liten liten påse kvar. Så, frågan är nu om jag ska sluta för att lyckas ännu bättre i mitt nya liv. Naturligtvis! Frågan är om jag är motiverad att göra det och verkligen vill det här? Jag är inte så säker, då blir det ju ännu jobbigare att sluta! Dock har jag kommit fram till att bestämmer jag mig denna dag kommer jag prova metoden nikotinfri snus och en helskotta massa tuggummi de första tio dagarna.
Givetvis vill jag inte drabbas av cancer vare sig här eller där, men...

Inga kommentarer: