torsdag, januari 03, 2008

Trivs bra men det kryper i tarmen

Lunch på stan med A&K då vi intog Hurtigs, fortsatte sedan runt i diverse affärer. Inte för att jag tänkt shoppa något speciellt men presentkorten jag fick i julklapp är ju ändå till för att användas. Reslutatet blev tre klänningar. Då man anländer i stor, tung, klumpig jacka var omklädningsrummen knappast några alternativ, det fick ske i hemmets lugna vår istället. En jeansblå-aktig klänning var jättesöt, en svart lika så, men den svartvita fick mig mest att se ut som en stoppad korv så den går tillbaka till affären imorn.
Tro tusan att jag nu hittade en jäkla bolero. I och för sig bättre sent än aldrig, dessutom i samma butik jag hittade den andra jag äger men som jag inför nyår ratade. Så kan det går när man är för stolt. Men nu är jag nöjd. Ibland glömmer jag bort hur kul det är att shoppa.

För att referera till rubriken, jag trivs här i etown trots allt, alla är snälla och verkar uppskatta att jag är kvar. Men det börjar faktiskt dra i Göteborg-tarmen. Jag saknar det och har börjat tänka på hemfärden. Trots att jag inte riktigt vet vad jag ska där att göra. Mer än att jag bor där..

Inga kommentarer: