fredag, januari 11, 2008

Nu har julen snart dansat ut

Pappa tvingade på mig alla plocka-ner-julen-uppgifter som mamma gav honom. Suck, säger jag. Jag som åkte på inte bara att plocka bort all julgranskrimskrams som var mitt enda uppdrag från början, utan även att plocka ihop och ner julgranen. Jo, i vår familj har vi stolt en plastgran, men till vårt försvar kan jag lova er att den är mycket, mycket finare än många andras äkta granar. Enda nackdelen, den luktar inte lika gott. Funkar finfint ändå!
Har väl någon gång försökt förklara hur mycket jag ogillar att plocka fram och upp allt, förstå då hur mycket jag hatar när allt ska väck sen. Speciellt när jag får ta skiten. Nästa år ska jag se till att vara tillbaka i Göteborg vid den här tidpunkten!
Jaja, solen har i alla fall visat sig här i Etuna idag. Och det en riktigt lång stund. Wohoo....snart är det sommar!!

Inga kommentarer: