lördag, januari 12, 2008

Kvar i träsket

Igår gick ju allt så bra, idag trodde jag att jag skulle vara nästintill frisk. Men inte! Största delen av förmiddagen hostades bort sen innan jag fick lite mer sömn.
I alla fall, för att påverka mitt tillstånd framöver lämnade jag lägenheten för lite frisk luft. Första gången sen i måndags. Man skulle nästan kunna säga att jag gjorde en Paris; instängd i fyra dagar! Hade det kanske lite bättre....mamma och pappa fanns ju här.
Begav mig till apoteket för att inhandla något jag skulle haft för länge sen, hostmedicin. Apotekstanten rånade mig och tvingade på mig den dyra. Den billiga var nämligen för barn och med svagare styrka. Biacht!
Irrade hem och tänkte att detta äventyr skulle räcka men far tvingade mig ut igen för en sällsynt liten promenad för att inhandla fikabröd. Spanade hyrfilm på vägen hem men där inne förvandlades jag till en piggelin mitt i starkt solsken. Hem igen för att coola ner!
Hostattack nummer två och mamma tvingade i mig hennes hostmedicin med vanligtvis förbjudna preparat på svarta markanden. Såg inga stjärnor oturligt nog. Dosen var visserligen inte så kraftig.
Sjuk eller inte, kommer nog ändå besöka K som är kvällens värdinna och A som står för langosen. Tänka sig att aptiten är svårt liten och jag inte ens är sugen på langos. Mina damer och herrar, jag är verkligen sjuk!

Inga kommentarer: