fredag, januari 18, 2008

Bästa dagen på länge

Ikväll kan jag gå och lägga mig nöjd. Upp tidigt, tog tåget till Stockholm, åt lyxfrukost när jag kom fram, jobbade hela dagen, fick mycket gjort, fredagsfika på kontoret och after work-fika med AH. Utöver det massor av beröm, en sån jäkla självförtroende-boost så det skriker om det.
I snabba drag.

När jag säger att jag gick upp tidigt, då gick jag banne mig upp tidigt. 6.30 snackar vi nu. Visst, normal tid för normala människor, tänk då på att det var min första dag på jobbet på länge. Uppenbarligen även den sista eftersom det är fredag. Slipper hutlösa mornar i framtiden då jag kommer sköta allt från gbg (ska inte ropa hej, men en eller en annan kan jag stå ut med). Sånna veckor gillar vi.
Den så kallade lyxfrukosten bestod av en latte och bagel. Älskar Coffee Cup's variant, bäst i landet. Varmare dryck än Espresso House också. Sånt gillar vi!
Har jobbat med två projekt under dagen. Mitt "ordinarie" gick som på räls och jag fick allt förarbete inför gbg gjort. Sånt gillar vi!
Svt-lunch, inget märkvärdigt. Blev ärad för min återkomst i företaget. Sånt gillar vi!
Under fredagsfikan som dagen till ära bestod av en glass-sandwich (big deal, folks!) fick jag ännu mer beröm och bekräftelse på att de verkligen vill ha tillbaka mig. Känns skönt. Sånt gillar vi!
Den andra fikan var mycket trevlig och tågresan hem gick helt enligt planerna. Fick visserligen inte skjuts från tåget men jag kom oskadd hem ändå. Sånt gillar vi!

Har avrundat kvällen med Let's Dance. Vad är grejen med den där Tilde? Jag vet inte om jag ska gilla eller hata henne! Har belägg för att jag tvivlar på hennes omdöme, men kan man basera allt enbart på detta? Heja Daniel da Silva säger jag bara!



Kändis-spotting: Släppte över en något äldre dam vid ett övergångsställe igår när jag åkte upp till sthlm. Såg rätt tidigt att det var ingen mindre än Birgitta Andersson. Först tänkte jag so what, tills jag insåg att det ver ju självaste Teskeds-gumman. Det e fasiken kult!

Inga kommentarer: