lördag, november 17, 2007

Julen är här

Tänka sig att julen kommer till Göteborg redan i november nu förtiden. Jo men så är det! Liseberg öppnade julmarkanden idag och hjärntvättningen av julmusikterrorn har börjat. Visst är det mysigt. Nooot! Denna helg står jag väl ut. På sin höjd. Att 4,8 miljoner ljus kan vara så mysigt och skapa en sån stämning, ja det är ett mysterium i sig. Men hey, jag är glad.
Kassa tre timmar i rad påverkade rösten och halsen mer än väntat. Det blir till att inhandla någon form av halstablett imorgon. Avslutade sedan passet i den mindre roliga skridskouthyrningen. Sällskapet var trevligt om inte annat.
Slutade innan parken stängde, på något sätt känns det lyxigt. Hade fått för mig att jag då skulle snabbt komma hem, i tid och reson, men nej. Stod i valet och kvalet av Korsvägen-bussen eller Avenyn-bussen och jag min dummer tog den senare. Givetvis gick den inte i tid så jag hoppade på den andra Avenyn-bussen som naturligtvis gick via Korsvägen. Det blev med andra ord ett litet äventyr att åka fram och tillbaka på samma gator genom julstaden Göteborg.

Inga kommentarer: