lördag, november 10, 2007

Fredag in the big apple

Igår fredag var den vandring och shopping som stod på schemat.

Först inhandlades det Knicks-biljetter till söndagens match mot Miami Heats, fortsatte ner mot Soho för diverse shopping. För min del började det på gamla hedeliga Transit där jag äntligen fick mina Reebokskor jag funderat på länge. Jag menar, när de kostar 450 svenska kronor, då e det läga att slå till, right?!

Besökte Adidasaffären, Appleaffären där jag inhandlade den senaste ipoden åt T. Måste erkänna att jag blev lite sugen själv, men egentligen, vad ska man med videofunktionen till. Jag förstår att det är ett bra tidsfördriv när man åker kommunala transporter och så, men sen då?!?!
Ner en sväng till Chinatown men snabbt tillbaka till Time Square.

När hungern satte in beslöt vi oss för pasta, suprise någon! Besökte började med en svensk hovmästare, en som körde långtradare på fel sida Autobahn, såklart supertrevlig. Sen spillde vår servitör ut en hel cola över mig, där satt jag helt handlingförlamad innan jag och bror brast ut i ett skrattanfall. Servitören kunde inte hålla sig han heller. För detta besvär fick vi gratis dessert och halva notan avdragen. De tyckte att att de då borde få mer dricks och som en hjälpande hand hade de tips på olika dricknivårer på kvittot. Dricks uppemot 40% är väl ok??

Fortsatte med Sephora, M&M-store och Saks. Klockan var nästan kväll när vi kom hem vilket innebar slöande här i sängen framför datorn och tvn innan vi gick till resturangen här på hörnet där de serverade texmex. Åt rolig tacosallad som ändå inte var någon höjdare. Det blir ingen repris om man säger så!
Then back to the hotell for some good nights sleep! Men nu är vi redo att kasta oss in i vad en lördag har i New York kan erbjuda!

Inga kommentarer: