fredag, juli 27, 2007

Det var en gång en liten fågel

Gissa om jag blev överraskad när jag hittade en fågel på mitt fönsterbläck i vardagsrummen när jag vaknade härromdagen. En liten sak som skitit ner blommor, ljus och lampa. Hade glömt balkongdörren öppen under natten då den stackars kraken tagit sig in. En läxa jag nu lärt mig. Tyckte situationen var en aning jobbig, tror att fågeln var räddare än vad jag var.

Besökte Flanet på sjukhuset för några dagar sedan. Lilla gumman som ligger inne med hjärnhinneinflamation. Nu har jag inte pratat med henne sedan dess, så jag vet inte hur läget är idag. Ska ta och ringa henne senare tänkte jag. Först måste jag sätta mig med projektet som alltid när jag är ledig. Är redigt trött på det, men jag vet själv att det är avklarat så fort jag väl tar tjuren i hornen. Nu ser jag dock ett slutdatum inom snar framtid, åker nog upp till kontoret i sthlm och stänger hela affären.

I onsdags hade jag en ytterst trevlig kväll med M&M. Inte för att vi svängde några lurviga men det flörtades lite grann. Så mycket man kan när man är närsynt och inte ser allt, vill säga. Men en hel del blickar kan jag garantera. Resultatet: jag har nog en släng av en cruch på en viss trummis!!

Inga kommentarer: