torsdag, juni 28, 2007

Semester, kassan och Justin, my love

Tittade igenom bloggen för att se när jag skrev senast om vad som hänt och det var banne mig inte igår. Bullbaket, hujedamej. Bullarna som blev torra och inte jättegoda nu såhär i efterhand. Men jag lovar att jag ska återkomma med nya försök och verkligen bjuda in till stort bullkalas.

Förra veckan hade jag en blandning av semester och sommarlov. Sista dagen på parkvårdschemat var avklarat och som behovare hade jag inte fått fler tider. Därför passade jag på att göra mest, ingenting. Träffade S över fika. Hur kul som helst!
Provade på den omtalade kvarterskrogen Johannebar. Ärligt talat blev jag en aning besviken. Servicen var dålig och maten var inte top notch. Då jag inte den som är den kommer jag med all säkerhet hamna där fler gånger. Öl på nära gångavstånd säger man inte nej till. Efter detta besök blev det gamla, kära, trogna Vasastan.
Bror kom på beök, flera dagar stannade han. Och jag blev aldrig hysterisk av irritation. Kanske var jag sjuk?!
Firade midsommar med stort pv-gäng hos Sebbe. Maten fixades och jag tror det blev bra även om det knorrades en hel del innan av vissa kräsna tokar. Men det gick åt och tårtan jag bakat blev succé. Hade iofs gjort två stycken men jag fick med mig nummer 2 hem och mumsade jordgubbstårta till både nattamat och för mycket fika dagarna efter.
På midsommardagen var bror och jag mest allmänt sega, efter lite powernaps trotsade vi solen, värmen och mängden folk och traskade ner till parken. Tanken var att vi skulle ha någon form av 5kamp, men efter för- och efterrätt på Hamnkrogen blev vi så dåsiga att vi illa kvickt gjorde sorti. Styrde våra fejs norrut och tog en premiärtur på Bergakungen. Såg Pirates-3'an. Hängde inte riktigt med i allt där men slutomdömet var helt klart godkänt.
Sista dagen på friheten tillbringades största delen i en bil. Först begav vi oss till storstaden i söder, Malmö. Men whats up med att stan är stängd på en söndag? Ok för att det är midsommarhelgen, men hallå? Eller har jag blivit för bortskämd med Göteborgs stora och fina utbud? Nej, det skulle jag nog inte tro. Eskilstuna har ju öppet på söndagar, Sveriges 16e stad!!

I måndags var det dags för säsongspremiär för mitt deltagande i kassan. Kom gärna och säg hej när du tittar förbi. Parkvårdare, lisebergare eller gäst!
Sedan var det äntligen dags för sommarens stora händelsen. Och jag kan lova att det verkligen har tagit mig tre dagar att skriva om det. Stort var det. JUSTINS KONSERT!


Foto: Ticnet

Ja herregud säger jag bara. Sjukt imponerad av den mannen. Han är ju en hejare på dansa och sjunga, ja en riktig charmör. På den där scenen iaf. Vad som hände där på hotellet dagen innan, orkar inte bry mig. Men hade jag varit där på Avenyn när han och JB intog vår fina stad, ja då hade jag fått hjärtsnurp och krupp.
En stor del att totalupplevelsen blev så bra var Timbalands del i kakan. Innan hade jag fått för mig att han endast skulle vara med på konserten i Sthlm, men ack så fel jag hade. Och det är jag riktigt glad är jag för det.
Jag har inte varit på så många konserter i mitt liv. De jag dock har beskådat har varit utomhus så detta var min första inomhuskonsert. Men såhär i efterhand tror jag att det var den bästa av dem alla. Nej, jag skulle inte vilja se den igen men jag är riktigt glad att jag fick uppleva den här i lilla Göteborg. Tänk stora Justin i denna lilla håla. Men jag var där! Personligen tyckte jag nog att LoveStoned och Sexy Back var bäst. Jag har aldrig gillat Cry me a river, men jäklar vad han fick mig att rocka. Det är så en artist ska leverera!

Efter konsterten hände något ännu mer osannolikt. Mitt sällskap, bestående av bror och Nives (det var ju för hennes skull vi gick då hon alltid älskat karln, jag blev mest hooked efter detta), begav oss in till stan för att införskaffa oss dryck då temperaturen i hockeyladan varit hetare än hetast. Står där inne på 7-Eleven på Avenyn och när jag efter lite beslutångest valt en flaska och ska gå tillbaka till mitt gäng vänder jag mig om och tittar bokstavligen in i ett par jättefina ögon och inser att det är ingen mindre än Mr. Timbaland himself. Läs noga nu; Timbaland, inte Justin! Kanske hade det varit större chock, men ännu mer otroligt. Nej, här står jag precis brevid mannen som står bakom de flesta av dagens topplåtar på listorna. Mannen som fulländat kvällens show, mannen som är så ofattbart gryyym! Förstelnat tar jag mig tillbaka till sällskapet och inser plötsligt att hela butiken är knäpptyst. Ett fåtal sekunder senare bryter ett kaosartat kalabalik ut. Inspringandes kommer en mängd fjortisar och annat löst folk för att följa mannen och som en blixt från klar himmel ska alla ha dricka från kylarna. In kommer även Mr. Timberlands crew bestånde av livvakter, dj's och andra goa gubbar. Kamerablixtar och mobilkameror fyllde min åsyn och galna tjejer skrek i sina mobiler helt hysteriskt. Först tänkte jag själv ta en liten snabb bild men jag tänkte till en sekund extra och kände mest synd om grabben. Givetvis ville han ha uppståndelsen, annars hade han aldrig traskat dit, men jag behöver ju inte spä på det ännu mer.
Bror blev irriterad över kaoset som uppstod så han tog helt sonika sin drickaflaska och lämnade lokalen. Utan att betala. M, jag kommer in en dag och betalar!
Som sagt, detta tog mig bra många timmar att smälta. Allt från Justins moves till Timbaland-tumultet. Han är ju ändå en cool snubbe!



Med andra ord, ett riktigt kalas-avslut på semestern!!

Inga kommentarer: