onsdag, juni 06, 2007

Nationaldag = sommar

Nu har jag konstaterat. Våren är förbi och den efterlängtade sommaren är äntligen här! Med dunder och brak dessutom. Ingen har väl missat den extrema hetta dagen till ära. Olidligt varmt under arbetspasset, än så länge då man inte är van. Men jobbigt var det. Ska egentligen inte klaga, men jag är svensk och jag tycker om att prata om vädret så det måste sägas. Speciellt eftersom det nu är nationaldag och allt.
Blödig som jag är kände jag mig otroligt stolt när jag skulle ner till Spindeln och byta om innan jobbet och såg alla svenska flaggor som vajade i den lätta vinden bland gröna träd precis vid södra entrén. Hur fint som helst.
Alla äldre damer som besökte i parken med hembyggdsdräkter var så söta och de fick mig att tänka på mormor. Även om jag aldrig sett henne i någon dräkt men jag kan föreställa mig.
Nu ska jag fira nationaldagen genom att äta glass. Det får man en varm dag som denna när man konstaterat att det återigen är sommartider, hej hej, sommartider!

Inga kommentarer: