måndag, maj 28, 2007

Ny vecka, nya tag

Måndag, första dagen på den nya veckan. Det som började så bra idag har fortsatt i någolunda samma tid. Började allt med att gå upp sent, njuta av GP i sängen, smoothie till frulle, lite dataspel och nyhetskoll innan jag gjorde iordning mig som om jag skulle iväg. Istället möblerade jag om i köket och förvandlade det till mitt nya kontor. Sen slog jag mig ner och började arbeta. Seriösa stilen med andra ord. Låt dig dock inte luras, nej här satt jag med datorn framför mig, omringad av tusen olika pappershöga och med båda telefonerna redo. Dock kom jag inte långt då jag var tvungen att kommunicera med svåra sthlm innan jag kunde ta mig vidare. Lyckades efter ett tag och då var det dags att packa ihop. Idag kan jag stoltsera med härliga tre timmars arbetstid. Sen var det rast och vila.
Gick ner till stan (avenyn, kan det bli mer stan fast jag kände mig ändå inte inne i city) och träffade Flanet. Sällskapade under en gourmet-måltid på Gyllene Måsen. Härligt! Innan fick vi den briljanta idén att gå på derbyt mellan IFK-Gais. Så det var bara hem snabbt igen och byta om för att möta kvällens isande vindar.
Folkfest var det garanterat därborta på Nya Ullevi. Trevlig stämning. Om jag räknar bröliga, finniga tonårskillar och andra goa gubbar. Egentligen var matchen rätt tråkig trots att tiden gick ganska snabbt. Brukar i vanliga fall alltid sitta och räkna minutrarna och ständigt titta på klockan. Mest action blev det när IFK-klacken eldade upp Gais-flaggor och när IFK fick straff. Som de givetvis satte, vilket resulterade i vinst!
Nu, efter yttligare två glas smoothies börjar det bli dags för sängen. Imorn är det yttligare en arbetsdag. Dubbelt upp dessutom. Ska jag repetera dagens händelser måste jag börja redan vi sju-snåret Ivis ringde in mig till allvarligt kommunalarbete kl ett. Så här kan jag inte sitta längre.
Godnatt!

Inga kommentarer: