måndag, april 02, 2007

Miniweekend in Götet

Efter min måltid som inte lämnade mycket av mättnad i magen kom M, E och till sist även K för att låta härliga klunkar alkohol rinna ner för strupen.
Blev rätt lugnt för min del, E tyckte att sitt rödvin passade bättre på min vita vardagsrumsmatta och hällde helt sonika ut glaset. Nej, givetvis var det inte meningen! Hällde över mängder med salt så idag äger jag inte så mycket som ett saltkorn längre. Finns iofs resurser i dammsugaren, men jag tänker nog låta det stanna där!Fläcken gick bort såpass att den inte är det första man ser när man kliver in i rummet. Men jag tror det ändå blir ett besök till kemtvätten i sommar!!
Upptäckte funktionen på MSN att prata och vi tre blev helt lyriska när vi provade det tekniska med K. Ja, man måste vara glad för det lilla!!
Kvällen fortsatte till Spice. Någon som ens hört talas om det stället? Nej, tänkte väl det. A var där med sin vän J och efter tappade öl, vatten, hispiga kompisar drog vi vidare på svartklubb. Marika T har gjort sin svartklubbsdebut!. Kön var hysterisk när vi kom, rökigt inuti och folk sprang mest omkring höga utom vi, och jag som helt slutat dricka och återvänt till nykterhetens underbara tillstånd.
Musiken, tja det var ju knappast Brittan eller schlager, men jag måste ändå erkänna att det var helt ok! Det gick ju liksom att dansa så jag var nöjd.

Söndagen tillbringades i fotöljen framför Let's Dance-finalen, städade undan lördagens spår och mötte upp tjejerna som låg bakfulla på en filt i kungsparken. Helt fab!!
Bröt upp för att knalla över kanalen till andra sidan för sällskap av J och M och glass i solen. Börjar förstå vad livet går ut på nu!
På kvällen gick jag de få steg upp till M för att fullständigt vräka i mig tacos. Givetvis blev alla sjukt mätta och jag hade helst partikelförflyttat mig till sängen efteråt men jag var tvungen att sysselsätta mig med den roliga aktiviten; packa!

Imorse var det uppstigning 04.40, tog tåget tillbaka till sthlm, kontoret, vardagen och verkligenheten. Det blev faktiskt en ganska bra dag väl där.

Drog mig ganska rejält för att åka hem. Hem till vårt tomma hem utan Ibzen.
Det är lite läskigt tyst här, men det gick relativt bra att öppna ytterdörren utan att få en flygande hund över sig.
Far sa att de tror att han fått hjärtmask, tydligen något som är väldigt vanligt bland hundar på våren. Kände mig en aning lättad. Det är en orsak jag ville ha och det fick jag, nu är jag lugnare.
Men jag hade gärna lyft upp honom här och nu och kliat min bäbis lite grann.

En annan gång, en annan tid....

Inga kommentarer: