onsdag, februari 28, 2007

Jag känner en som känner en som känner en....

Det är alltid lika kul att kasta sig över tidningen en mörk onsdagsmorgon, åtminstonde varannan vecka. Då är nämligen min kära T krönikör i Kurren.
Jag tycker det är lite coolt. Dessutom får hans krönikor alltid mig att börja småle. Han är allt för söt den där T.
Därför tänkte jag göra något som är helt olagligt utan att bett den undertecknade om lov. Men han får se det som en hyllning!!

Publicerad i Eskulstuna-Kuriren 070228:

"Det är coolt att vara nörd

Jag jobbar till vardags som vikarie på en gymnasieskola i Eskilstuna. I slutet av en av mina lektioner började det pratas om datorer och hur mycket tid man spenderar framför dem.

En tjej förstod inte varför man väljer att sitta vid datorn när man kan gå promenader i stället. Inget ovanligt påstående från en tjej, tänkte jag, fördomsfull och van vid min egen uppväxt och jämnåriga tjejkompisar. Vad jag inte var beredd på var de fyra tjejer som var av den motsatta åsikten.
Här har vi alltså fem tjejer, varav en inte tycker om datorer. När jag växte upp var det i stort sett tvärtom. Satt man mycket vid datorn riskerade man en stämpel som asocial nörd, men så är det tydligen inte längre.
Det jag undrar nu är hur det kommer se ut om ytterligare åtta år. Kommer trenden att fortsätta? Blir det återigen nördigt att sitta framför datorn? Eller kommer det se helt annorlunda ut? Time will tell.

Theodor Berg
...som saluterar nördarnas återkomst."


Du kommer inte slå mig nu va?

Inga kommentarer: