söndag, februari 11, 2007

En sjungade boss

Det var en himla trevlig kväll igår.
Gubbarna och gummorna kom över och drack allt från virrepinnar, vin, vodka till min martini i sällskap med min sociala familj, galna hund och öppen brasa.
Fortsatte till födelsedagsbarnet där det vankades ännu mer alkohol, hembakad mat och en massa bekanta ansikten jag inte träffat på länge.
Största samtalsämnet var tåg/tågvärdar och kollektivtrafiken i sthlm och pendlandet mellan etuna-sthlm med en gammal klasskompis pojkvän. Innan vi avrundade hemåt blev det pardans till Håkan och skratt och bubbel åt minnen då jag och K och C var nere i gbg år 2000. Det var en go semester så.

Innan jag hann lägga huvudet på kudden blev det några samtal med partygänget på västkusten som i en oväntad samlad trupp befann sig på Pustervik. B sjöng tom kom hem, vi börjar om igen, vilket var ytterst oväntat men ack så roligt!
När jag kom hem tog jag av någon anleding sexton miljarders egenkära kort på mig själv, men det är svårt att få några bra när man är trött och inte nykter halvvägs in på nattimmarna.
Tyvärr blev det ingen utgång, men det känns skönt för huvud och fötter en dag som denna.

Har inte varit produktiv ännu utan mest väntat på Melodifestival-reprisen och sen käkat popcorn med Ibzen. Det var nog han som åt upp de mesta, men vi uppfann en rolig kasta-popcorn-på-ibzen-lek. Kanske var jag den som uppskattade det hela mest.
Visste i förväg vilka som vann, svårt att undvika när mamma har expressen.se som startsida, och The Ark var helt klart bäst.
Nästa vecka är det ett tufft startfält, kan gå lite hur som...

Inga kommentarer: