torsdag, januari 18, 2007

Same same but different

En ganska vanlig dag.
Vanlig dag med några ovanliga inslag.
Åt frukost för ovanlighetsskull.
Strök min tröja innan jobbet, skrynklig version skulle inte passa sig på kontan.
Försökte undvika gamla strulet på tåget genom att byta vagn, ändå satt han brevid mig när jag valt plats.
Sov så pass tungt på väg in att jag inte märkte när Leif GW-boken jag läser föll i golvet.
Tåget rullade in för tidigt på Stockholms C.
Detta gjorde att jag var 7.45 utanför kontoret utan en skymt av en nyckelägare.
Tänkte att C skulle komma tidigt men tji fick jag och fick vänta i en halvtimme i kyla och vind tills D kom. Utan någon som helst värmande kaffemugg men med två gratistidningar dagen till ära.
Får nog påpeka för ledningen att jag bör få en ny titel anpassad efter mitt jobb; dektetiv.
För det är ett jäkla jagande och pusslande att hitta rätt person att prata med på stora företag med örtielva underenheter och dotterbolag.
Ändå mycket nöjd över mina mindmaps jag så kreativt varit tvungen att rita ut för att förstå hur mycket hänger ihop.
Åt sushi till lunch, blåbärssoppa till middag.
Såg nyheterna med allt snack om Mona Sahlin som ev ny sosse-boss.
Själv hade jag föredragit Tompan!
Så vad ska jag nu hitta på.
Bör lägga mig tidigast om en timme.
Kanske mer blåbärssoppa.
Om inte någon attakerar mig på msn eller liknade...

Inga kommentarer: