torsdag, januari 18, 2007

Rich bitch?

Såg att Forbes har en ny lista ute med de rikaste kvinnorna i nöjesbranchen och utan förvåning toppar begåvade Oprah listan före J.K Rowling och Martha Stewart.
Damen säg tydlig vara värd 1,5 miljarder. Dollar!!
Det är ganska många kulor det. Tänk om hon gick till banken och tog ut dem alla i säg, 5o-öringar. Vilket von Anka-valv det skulle bli att bada i. Undra hur tre miljarder femtioöringar ser ur. Hur mycket plats tar det?

Att Martha Stewart lågt högt på listan hade passerat mig innan. Nog hade jag förstått att damen är smart hus-fru-business-kvinna men så pass att hamna trea. Imponerande vad lite tvättips och kakrecept kan göra. Fan, jag har nog valt fel branch!

Olsen Twins sägs vara värda ungefär lika mycket som Brittan. Ärligt trodde jag de var mer täta än så även om de ligger i en nivå på en miljard. Fortfarande dollar!!
Eller om man vänder på det, är Brittan såpass rik?!

Exakt hur listan ser ut hittar du här, jag kanske inte har helt rätt då jag har snott uppgifterna från annat håll. Dessutom kanske du förstår listan bättre än vad jag gör...

2 kommentarer:

Anonym sa...

http://dinapengar.se/Avdelningar/Artikel.aspx?ArticleID=2007\01\18\5731&o=expressen&id=19

Där har du en lista på svenska. Då har Brittan bara 700miljoner kr samma med syskonen Olsen, dock refererar den till Forbes artiklen som jag inte hittade

Anonym sa...

Men är det inte så att 1 miljard dollar är ungefär 700miljoner kronor? Lite mindre....
Och 1,5 miljader Dollar blir 13865800000 femtiöringar? Blir det nästan 14 miljader femtioöringar? hmm... Många blir det...