onsdag, januari 17, 2007

Lever drömmen - i ekorrhjulet

Det har bara gått tre dagar av veckan och tre dagar på kontoret efter jullovet men redan nu känner jag att jag kommit in i en rytm och rutin som jag inte är fullt bekväm med. Jag måste acceptera det och inte ge upp. Överträffa mig själv och hålla hög nivå fram till sommaren.
Det jag pratar om är tågresan till sthlm-jobba-tågresan till etuna-sova-tågresan till sthlm osv. Är det här allt?

Igår var jag iofs på en liten after work-middag med tre klasskompisar. Alltid trevligt. Gott var det oxå om än lite.
Av någon anledning får jag alltid en liten extra kick när jag kommer upp ur tunnelbanan på Stureplan och Louis Vuitton är det första jag ser. I know.....dumt!

Blev färdig med pressreleasen för festen idag. Skönt! Men då var det bara att återgå till telefonen. Det var skönt med omväxling så länge det varade. Hoppas på nya saker så fort som möjligt. Och att inte drabbas av extrem huvudvärk som i eftermiddags.

Sinnes att jag blev glad för att tåget hem idag var försenat så jag fick sova längre. Väl hemma tänkte jag ge upp och gå och lägga mig efter jag fick i mig mat, tills jag tittade på klockan och insåg att det är inte ok att gå och lägga sig 19.30.
Men jag tänker ändå kasta in handduken om två minuter, kl 21. Det är än så länge inte lätt att komma upp 05.05 varje morgon.
Såg dock antydningar på gryningsljus framme i Södertälje i morse. Det finns hopp...
Om en månad är det ljust när jag åker, satar jag på.

Stod brevid Allan "Gustav Svensson" Svensson vid salladsbuffén på SVT på lunchen. Han lukade en aning svett. Vilket intryck...

Tick tack
21.00
Tick tac

Inga kommentarer: