lördag, januari 27, 2007

Bloggberoende

Att ge sig in i denna värld av bloggar kan vara livsfarligt för människor som inte kan hantera det. Det vill säga jag, men mitt beroende av det mest korkade. Snus, suduko, dataspel är några tidigare kända beroenden som jag så dumt har svårt att klara mig utan.
Så klev jag in i detta och fastnade. Både när det gäller att själv skriva, fungerar iofs som terapi och kom-ihåg-vad-som-hände för mig själv, men jag får allvarliga abstinensbesvär av att inte få läsa de jag följer regelbundet. Därför tänkte jag dela med mig av alla som tar upp min tid. Kanske kan det ge viss förståelse varför jag är seg på msn, kommer senare än tänkt eller vad/vilka jag ibland pratar om:

* Helga - självklart tipsade jag henne om detta medium då hon for iväg till det stora landet i väst. Bästa sättet att följa hennes escapader over there. Trist att hon inte uppdaterat sen hon kom hem igen.
* Malin - min gamla barndomsvän, tror att det är min äldsta faktiskt, som skriver om sitt studentliv nere i Växjö. Riktigt underhållande. Även fast vi inte träffat på gud vet hur många år så är det skönt att veta vad hon har för sig.
* Östermalmsräven - började läsa denna av en slump, men sen var jag fast
* Stora Morran - hans ex som jag började läsa medans de fortfarande var tillsammans. Där fick man följa både det ena och det andra. Sen blev det ännu mer intressant när jag förstod att även hon kommer från Eskilstuna
* Alex - givetvis följer man sina vänners bloggar!
* Tjejer på Stureplan - när allt fler pratade om den var ju även jag tvungen att spana in vad dessa fyra tjejer har för sig. Resten är historia.
* Alex Schulman - bra underhållning från ett skrivbord till ett annat inte geografiskt så långt i från varandra
* Stureplansombudsmannen - kanske den roligaste av dem alla. Skönt med något så sarkastiskt och ironiskt
* Tjuvlyssnat - läser vi inte alla denna ibland? Hur skön som helst
* Göteborgsbloggen - tycker att hon skriver hur roligt som helst. Dessutom bra sätt att på något vis hålla koll på vad som händer hemma.
* Anna - fastnade när Tjejer på Stureplan skrev om henne.
* Micke Svensson - fjärde bloggaren på stureplan.se, kanske inte den roligaste eller bästa men allt kan ju inte vara på topp. Ändå inte dåligt, då skulle jag lägga ner. Eller så kallas det beroende.
* Alex F - hamnade här av en slump men så visade det sig att hon oxå jobbade på eniro-festen. Läser den dock mest sällan av alla.
* Kennet V - en gång i livet har jag träffat honom, men jag minns inte exakt när. Har vissa aningar men anledningen till att jag ibland läser denna är att han skriver om människor jag känner till. Utan att de är Stureplansprofiler.
* Täddä - vänner som sagt, sviker man inte!
* Ebba - kan erkännas att det blir lite sådär med läsandet av denna, det var betydligt mer för ett år sen.
* Hanna - givetvis är jag nyfiken på vad gamla parkvårdare har för sig nu för tiden
Bubblar:
* Stureplans Ocensurerat - en ny stjärna på blogghimlen. Om den uppdateras i min smak finns det en stor risk att jag kommer följa den.

Som någon kanske har lagt märke till så har jag nu lagt till mig på bloggtoppen för att jag ska ha koll på hur många som läser vad jag skriver. Det är himla roligt att se att jag åker högre och högre upp på rankningen. Tusen tack alla som läser =)
När jag började häromdagen såg jag att jag låg högre än Strellan, haha!!

Jag skriver för mig själv men det är kul att många läser. Ibland kan det gå så långt att jag tänker flera dagar på vad jag ska skriva om. Dock kan det ibland skapa vissa problem då det lätt kan uppstå diskutionsproblem. Några har uttryckligen sagt att jag inget behöver säga något då de läser allt på bloggen. Inte undra på att mina kallprats-problem växer!
Men ibland är det som sagt skönt att skriva av sig även om jag vet att jag inte kan skriva precis allt jag ibland vill. Dels för att mamma och ibland pappa läser och inte vill man berätta allt för dem! Sen kan man ibland inte skriva ut allt för att någon skulle ta det personligt och det skulle inte vara rättvist av mig att låta den personen få veta det genom bloggen.
Sen har vi ju det där med skvaller. Jag skriver bara sånt som även andra vet, skulle jag vara helt ensam om det skulle jag antingen strunta i att skriva om det eller vara så diskret. Men skvaller är ju skvaller. Och det tenderar att hamna hos mig ganska ofta....

1 kommentar:

Anonym sa...

Hooray, jag var med =)

http://en.fjant.se

Och anledningen till att jag kommenterar så sällan är att du skriver för ofta =)

/Tedde