måndag, januari 15, 2007

Back in business

Mobilen ringde innan klockan visade fem imorse, sprang mellan perrongerna och givetvis var tåget försenat pga signalfel och en station totalt utan ström på väg till Stockholm. Väl framme höll jag på att halka ner för kullen, förbi kontoret och ner i Mälaren under Lidingöbron tack vare all is på marken. Efter några bara, dock ej torra, veckor i Göteborg kom snön i huvudstaden något som en liten chock.
Men jag kunde till slut styra skorna in på kontoret och så var jag back in business.
Kanske inte jättekul att börja jobba men alltid trevligt att träffa kollegorna.
Samtalen har gått förvånandsvärt lätt och bra och jag har en halv offert för ett stort läkemedelsföretag med fyrahundra anställda klar.
Fick som jag ville och åt lunchen på Tv4, tillsammans med M. Riktigt trevligt att träffa henne igen efter de här månaderna.
På eftermiddagen fick vi en ny uppgift, fixa inbjudningar och pressreleas till en kändisfest.
Eller kändisar och kändisar, männsikor som är kända för att frekvet medverka på vimmelbilder på stureplan.se och i tidningar som Veckans Nu och Hänt Extra. Skönt med omväxling!
Idag är planen att verkligen lägga mig tidigt.
Men nu börjar dokumentären om Lundsberg. Har jag inte redan sett den??

Inga kommentarer: