måndag, december 18, 2006

Kändisar, stan är full av kändisar

En vecka kvar till jul. Nu sätter någon form av kyla in. Visst behövs det för att framkalla lite julkänsla men det för även med sig vissa komplicationer. Som att direktåget till sthlm på morgonen konstanst blir försenat eller helt inställt. Denna morgon var inget undantag. Fråga är om detta kommer pågå hela vintern? Som sagt förrut, det är en förseningsdrabbad sträcka för SJ, men lär de sig aldrig? Kanske lika bra att vänja sig vid långsamma tuff-tuff-tåget. Måste lära mig att sova en kortare stund bara för att inte sabba första delen av dagen bara.
Hörde något om att kylan ska försvinna och det ska bli mildare framåt julafton. Eller, man skulle nästan kalla det för sommarvärme då den ev når +11 grader. Hahaha, ja snart sitter vi väl inne och firar midsommarafton medans vi firar julen ute på altanen med en julgran som står där det i vanliga fall brukar stå en midsommarstång. Det skulle vara en syn det.

På tunnelbanna till jobbet i morse stod jag tre personer från en klasskompis. Tyvärr stod människorna framför så konstigt att jag inte hade möjlighet att heja på K. Men det var kul att se henne iaf.
Jobbet fortlöpte som vanligt, finns inte mycket att påpeka eller berätta om. Åt på SVT och bordet brevid Albert Svanberg. På väg tillbaka till kontan åkte vi via Svensk Filminstitut's kostymföråd för att lämna tillbaka piratkostymerna från Eniro's julfest och då kom Mr. Jägarna Kjell Sundvall ut.

Fikade med T efter jobbet. Skönt att snacka lite skit med någon man känner. Avverkade det mesta man kan tänka sig om praktik, klass, skola, nyår, sthlm osv.
På centralen såg jag Ploppen!!! Killen jag spanade in för flera säsonger sen på Liseberg. Det var fan inte igår man såg honom och man förväntar sig inte direkt att se han på centralen. Skumt till tusen! Han kanske satt och väntade på tåget till Gbg, men jag blev lite nyfiken på vad han har för sig i huvfudstaden. Tror inte att jag såg honom någon gång i somras. Fru Plopp träffade jag flera gånger, kanske är de inte längre Herr och Fru Plopp, eller så har han bara gått vidare i sin karriär.

Under 4-fikan på jobbet disskuterade vi Sthlms billigaste resp. dyraste öl. Nu vet jag att det är Kirschenkeller (typ nått sånt) och Kvarnen som innehar billigt öl, men vi blev förbjudna att vistas där då vi representerar E när vi är ute tyckte M. Själv tyckte jag det lät så dumt så jag tänker vara rebellisk och visst ta mig några öl där minst en gång. När jag väl är ute med dem kan jag tänka mig att betala andra dollares för ölen, eller åtminstonde se till att de pyntar någon form av entré eller liknade, mohahaha.
Jag förklarade min besvikelse att inte få deltaga på en julfest med företaget nu innan jul men sen började det pratas om en kickoff när alla är tillbaka från sina semestrar i januari. Det tror jag kan bli riktigt skojsigt det!!

11 dagar kvar mina vänner!! 11 dagar....

Inga kommentarer: