söndag, december 10, 2006

Inbjudningskort och dansuppvisning

Det är ungefär det som upptar händer denna söndag.
Inbjudningskorten till Dublin-festen är nu klara, ska bara dubbelkolla adresser och namn på alla som ska med sen är det klara för utskick.

Ikväll ska jag följa med Anna och titta på hennes systers dansuppvisning på teatern. Ojoj vilka minnen. Kanske huset jag älskar allra mest i hela Eskilstuna då det är förknippat med så mycket roligt. Första gången jag stod på den scenen var oxå i dansuppvisnings-sammanhang. Jag kommer inte ihåg vilket år det var, kanske 1990 eller ett år senare. Då jag dansade balett hos Charlie Rivel. Minns ännu med obehag strechningsdelen efter lektionen. Att jag stod ut så länge! Något år senare hade jag bytt till jazzbalett och på dansuppvisningen dansade vi till Havet är djupt från Lilla sjöjungfrun. Under en del av dansen hade jag ansvar för Blunder som hade gjorts i trä. Jag minns att jag tyckte att den var så fin, med sina gula och blåa färger.
Tänk att Erika är nu lika gammal som jag var då under den uppvisningen. Läskigt!

Några år efter hade jag väl mer eller mindre flyttat in där tillsammans med Scenknuten. Totalt blev det fyra uppsättningar och hur många föreställningar kan jag inte uppskatta. Kanske närmare hundra?! Sen alla kvällar man har stått i garderoben, när man har varit där med skolan och i privata sammanhang. Fan, jag saknar teater-livet ganska mycket har jag kommit fram till. Jag vet inte om jag ska engagera mig i Scenknuten nu när jag är här, jag antar att jag inte kommer orka efter de långa dagarna. Dessutom vill jag bara ställa mig på scenen och köra och helt hoppa över repetionerna. Hahaha som om det skulle vara så smart.

Jaja, det enda som ska hoppas nu är in i duschen. Jag hade tänkte vara riktigt fint för kvällens lilla event. För Erikas och minnernas skull. Det kommer bli kalas det här!

Inga kommentarer: