torsdag, november 16, 2006

Vardagslyx eller alkisvarning?

Hade en väldigt trevlig lunch med mitt Flan och Chokladhjärta. Vi hade hur trevligt som helst, vi lyxade tom det hela med glas vin till våra gigantiska sallader, där på SoHo.

Ett par timmar senare ringde de från ett av de tre återstående företagen jag sök till praktiken. De verkade intresserade, ville veta lite mer och skulle sedan höra av sig. Det lät rätt lovande men jag vågar inte ta ut något i förskott. Har synat igenom deras hemsida noga och insett att jag verkligen verkligen vill vara där. Nu när Melodifestivalen inte blev av. De verkar syssla med riktigt roliga typer av event, jag förstod deras arbetsmetod och de verkar allmänt sköna. Dessutom har de kontor även här i Göteborg. Om det skulle fungera bra på företaget i Stockholm för framtiden menar jag.

När jag kom hem hade jag fått svar även från de andra två företag jag sök till. Det enda avböjde mitt fina erbjudande om gratis arbetskraft medans det andra undrade när jag kommer till Stockholm nästa vecka. Lovande alltså. Exakt vad de arbetar med är inte lika klart som de som ringde, men vad man kan se på hemsidan verkar det rätt roligt. Sport och sånt. Trots det bristande sportintresse jag besitter. En större utmaning med andra ord.

Har ändrat min tandläkartid till på måndag, nästa vecka kommer alltså att betyda att jag är i Stockholm & Eskilstuna. Nästa helg måste jag tillbaka hit och skriva omtentor och jobba. Vem vet om det är sista helgen för julsäsongen. Kanske tom för hela säsongen 2006.

Inga kommentarer: