måndag, november 06, 2006

På besök på andra sidan dalen

Sitter hemma hos Weddan, första besöket på andra sidan Chalmers-dalen. Såg husen på mitt berg på vägen hit. Men jag har så dåligt hyfs och har inte med mig någon inflyttningspresent. Han hade redan fått massa torkad mat av Victor. Jag kan ju inte vara sämre, men jag får ta det när han har inflyttningsfesten han har börjat småfunderat på.

Var och hämtade massa framkallade bilder tidigare under dagen. Både Weddan och jag fick oss några goda skratt.
Ska hem sedan och klippa och klistra lite. Kan bli riktigt skojigt sådär.

Som en blixt från klar himmel har faktiskt två företag idag hört av sig ang. praktiken. Och en av dessa har jag inte ens sök! Det är på Svenska Mässan, på avdelningen Båtmässan. Weddan tyckte det blev mycket båtbetonat under utbildningen. Sant! Maria, som skulle ha platsen egentligen har berättat vad arbetsuppgifterna går ut på, och de känns sådär. Bestämde med Östen att jag skulle kontakta dem på onsdag, så jag har lite betänketid.
Dock är ju inget av företagen mitt första handsval, vilket betyder att jag måste tok-ligga-på stället jag helst vill vara på imorn. Fast det andra företaget som hörde av sig verkar ändå väldigt intressant. Speciellt eftersom det ligger i Stockholm. Och viljan att vara just i den staden under praktiken är för tillfället gigantiskt från min sida. Jag är helt inställd på att vara där. Jag har tom vant mig vid tanken att bo hemma hos mamma och pappa. Även att tillbringa helgerna i gråa Eskilstuna på Harrys med Täddä och gänget. Det är ju inte Nivå, men det är ok eftersom det är under begränsad tid Dessutom lär ju möjligheten att utforska huvudstaden vara....påtaglig.

Imorgon är det dags för Guldläge-kvällen som inte blir av och istället blir en fest för och med skolan. Än finns det lite kvar att göra. Kvällens största projekt blir att styra upp någon form av champagne-mingel/fika med klassen. Jag känner mig helt ivrig att komma igång med det. Ska väl ändå umgås lite med Mr. W innan jag otacksamt drar mig här ifrån.

Nu tackar jag för mig. För stunden. Hej!

Inga kommentarer: