torsdag, november 02, 2006

Dagens nyheter, enligt mig…

Torsdagen den 2 november 2006. Detta är mina observationer, av dagens händelser, ingen annans.

1) MTV European Music Awards, i Köpenhamn. Hade jag vetat att Guldläge inte skulle bli av tidigare hade jag åkt å hälsat på Karin. När Justin flyger över Atlanten måste man ju passa på. Iofs kommer han till Göteborg nästa år. Att göra Nives sällskap vore kanske inte så dumt.
Personligen glädjs jag åt att Snook vann årets bästa svenska artist. ”Längst fram i taxin” har spelats på repeat många gånger de senaste veckorna.
Även om jag gillar Justin vet jag inte om jag tycker att han är årets manliga artist, jag menar Sexy Back släpptes ju i somras, under hela våren var det tyst från honom. Resten av vinnarna tar jag upp i morgon när jag har info om dem.
Nu spelar Keane. De gillar jag. Åtminstonde första skivan.


2) Demostrationen mot sd-killen i kommunfullmäktige. Hur löjligt som helst. I grunden handlar det ju om hur förra regeringen och riksdagen skötte invandrarfrågorna. Uppenbarligen sköttes det inte så bra med tanke på hur svenska folken sedan gick och röstade. Hur många av dem som idag satte stora delar av kollektivtrafiken i kaos var själva och röstade? Helt enligt min mening är det värre att dessa idioter springer omkring på gatorna och utför en handling som resulterar i skadegörelse, ojaa här haglar fördomarna, och sätter bussar och spårvagnar ur funktion som så många människor drabbas av. Kan inte alla få ha sina åsikter, röd som blå så länge man inte skadar och utgör någon fara för andra. Det verkar vara så svårt att genomföra i detta land, som vi kallar ett demokratiskt land. My ass. Låt alla tycka vad de vill!! Jag håller sällan med en kommunist men inte går jag och slår ner varken denna eller slänger brandbomber i deras samlingslokal.
Det är bara att titta på valkampanjen nu i somras. De valstugor som vandaliserades var de borgligas, och vilka har då utfört det. Jo motståndarna såklart. Det är ALLTID de längst bort på den röda kanten som står för dessa. Det är så dumt att jag baxnar. De ska kalla sig demokratiska, jag kallar dem dumma i huvudet. Hur många gånger har vänsterpartiets valstuga förstörts? Finns det någon som har bildbevis på motsatsen så kontakta mig, till dess kan jag inte någonstans ha respekt för alla dessa. Alla lika, yeah right. Lev som ni lär för fan. Men jag låter dem hållas, detta är ju min åsikt och inte kommer jag utföra någon form av aktion heller.

3) Vädret. Ok, det är dumt att ta upp det, det typiska svenska samtalsämnen. Jag har aldrig engagerat eller intresserat mig för miljön men nu kanske man ska börja. Jag börjar inse att det är riktigt läskigt med tsuminamin, översvämningar, snökaos och dyl. Om det ser ut som det gör idag, hur ser det ut om tio år. Läskigt!

4) Bonde söker fru. Hallå! Dokusåpor känns så 2003. Tittar folk fortfarande på dessa? Detta gäller väl även Trälen. Ok, jag vet att mitt Chokladhjärta ser detta i brist på annat. Jag hoppas verkligen att det är just på grund av detta, brist på annat. Du tycker väl inte egentligen att det är bra?

5) Avskedsfest på Chez Amis med klassen. Det var trevligt och tacos'en var riktigt god. Inte Ärans smaklösa skit. Skönt att slippa äta där mer. Nästa vecka pär sista i skolan innan praktiken så vi slutar praktiskt taget.

Ja, det var väl allt för idag. Godnatt!!

Inga kommentarer: