måndag, november 27, 2006

Början av slutet

Av denna månad iaf. Ny vecka, nya saker att göra. Eller fortsätta med. Jag är fortfarande praktiklös med massa onödiga saker att göra. Som att tvätta. Vilken dock inte var onödigt utan den totala motsatsen. Varför jag alltid väntar så länge när jag vet att vår tvättstuga verkligen är urdålig vet jag inte. För att jag som vanligt jobbar bäst ju närmre deadlinen jag kommer.

Var ute en stund på eftermiddagen för att träffa ett företag här i Göteborg om praktik. Kändes sådär, viljan till huvudstaden är fortfarande störst. Träffade hela fem klasskompisar under den lilla tiden jag var ute. Åter hemma slog jag upp ekonomiboken och läste. Inte så mycket som jag skulle. Men jag gör aldrig som jag ska.

Fick ett samtal från Stockholm. Ena företaget vill träffa mig igen, redan nu på torsdag. Jag blev så överraskad av samtalet att jag tappade bor allt förnuft och glömde fråga vad syftet med mötet var. Efter samtal med Milla, Jenny och mamma hade jag fortfarande inte kommit på det. Får ringa tillbaka imorn. Och jag som hade planer om att träffa klassen på torsdag. Så var det med dom planerna!

Nu ska jag återgå till boken innan Ett herrans liv börjar. Det är ju ändå Reinfeldt som pär dagens gäst. Och så måste ju någon ta hand om tvätten. Eftersom det endast är jag här så lär jag ju undvika onödiga konflikter om den punkten. Fan!

Inga kommentarer: