tisdag, september 26, 2006

Dagar blir till månader....

...sen jag skrev sist. Då var det ju semester och sommaren var fortfarande närvarande. Men, eftersom allt har sin gång kom skolan återigen igång medans Liseberg fortsatte rulla på som vanligt, dock med en aning mindre öppettider.

Det var rätt roligt att vara tillbaka till skolan, men det kändes väldigt underligt. Tanken som repeterades flest gånger var; vart tog sommaren vägen. Men det var såklart alla klasskompisars förtjänst att återkommsten var rolig.
Vi började rätt intensivt på en gång. Rätt inledande startade ett projekt tillsammans med fyra andra klasser, där vi pitchade om en eventkväll som min klass skulle ta hand om, när det vinnande förslaget utsetts. Det hände genom en jury som tog ut fem bidrag till final, av femton. Att min grupp med förslaget Guldläge skulle gå till final kände jag på mig, men att vi skulle vinna var verkligen inte min tanke. Så därmed gick jag och blev projektledare över skiten. Tillsammans med Meff, mitt ankare i stormen. Hahaha, vissas besvikna miner var en minne för livet. Läraren Bengt-Erik är vårat stora stöd genom processen och Meff vill adoptera honom som vår morfar, fine by me.
Snart börjar praktiken och jag har äntligen kommit på vad jag vill göra, och vart. Måste få iväg ett så lockande mail om mig själv att de inte kan tacka nej till erbjudandet ;)

Liseberg är som sagt fortfarande öppet, omän nu endast under helgerna. Det är inte kul att jobba, jag skulle hellre vara ledig på helgerna men jag jobbar ju med ett kul gäng. Om två helger är det stängt och då kommer jag så småningom sakna pisset. Lika bra att passa på och njuta nu.
I slutet av augusti var det den årliga danmarksresan. Förvånastvärt lite skvaller, mycket för att det i år är mindre kåt stämning än annars tror jag. I nominerings-momentet vann jag "årets pappa betalar/överklassbekymmer", hahaha om dom bara visste.

Ja, annars flyter det mesta på som vanligt. Trist att Karin nu har lämna landet, micke upptagen i Degerfors, jag hinner fortfarande aldrig träffa Nives och att det e lite småstressigt nu.
Men jag har klarat det förrut och kommer med största sannolikhet göra det nu med!

Bra är det iaf att vi äntligen fick maktskifte.
All power to Alliansen! Heja heja Fredrik!!

Inga kommentarer: