fredag, juli 07, 2006

Jag har bara regn hos mig

Efter den tropiska natten, med massa svettpärlor på ryggen regnar det nu. Känns redan som om luften blivit friskare. Visst är det skönt men jag får lite ångest. Jag har ju nån form av semester nu och då vill man ju ha sol, även om man ska flytta och måste vara inomhus och flyttstäda. Kanske inte bäst att tvätta fönstrena då. Men vi får hoppas att solen tittar fram igen framåt söndag när själva flytten är över. Allt uppackande kan ju vänta.
Det bästa med detta sommarregn är ju den underbara doften.

Läste precis på aftonbladet.se om tjejen på attraktion som är muslim och fått specialsydda kläder. Det är ju inte så att Liseberg har slöja i sin klädpolicy från början. Men hon hade tydligen stämt företaget för diskriminering eftersom hon inte fick jobb först, men som vanligt, är Liseberg där snabbt och ändrar sig.
Det ser så varmt ut när man ser henne. När vi andra nu svettas som fasiken och jag tom har börjat använda flipflops i kassan svettas jag ännu mer när jag ser henne i långärmat och slöja.
Jag är lite klyven när det gäller hela den här grejen. Självklart tycker jag att alla ska ha rätt till jobb på Liseberg, oavsett religon. Vi som är anställda ska ju avspegla samhället, men om man är punkare, hiphopare eller tillhör någon annan "subkultur" får man inte visa det. Inga percingar, så lite synliga tatueringar och "välvårdat" hår ska det vara. Ska man verkligen skilja på religon och kultur? Det kanske hänger på stämningar?

Inga kommentarer: