söndag, juli 16, 2006

I'm back - för en stund

Sitter hemma hos Karin och ska betala räkningar, men det är något fel på inloggningen, så jag tänkte blogga lite istället.

Nu har jag flyttat klart. Allt gick hur bra som helst.
Mamma och pappa kom förra fredagen och hjälpte mig med det sista och mamma hjälpte mig att städa köket i gamla lägenheten. Efteråt, efter mycket släp och absolut ingen mat var det gudomligt med lite mos från Oves.

Lördagen började jag packa upp. Det var så mycket att jag hade svårt att komma igång. Men jag tar ett steg i taget. Kvällen tillbringades hos Milla med film. Ubermysigt. Sen åkte jag hem och somnade hos Karin, som en stock.

På söndagen fortsatte jag med uppackandet. Kvällen innebar VM-final. Såg det hos A.Ström. Tyvärr, Frankrike toskade ju, inte bra för humöret. Meningen var att vi skulle vidare och träffa de andra parkvårdarna för kubb-kväll men regnet satte stopp för det så vi åkte hem till Andreas och fortsatte med vodkan.

Måndagen var allmänt bakis. Weddan och jag hade en trevlig bakis-frulle. Avslutade kvällen med fika med Alex och 5:an jag lyckats installera på min tv. Fatta vilken glädje när jag insåg att jag hade just 5:an och MTV . Dessutom hittade jag Kanal Lokal, skitrolig!! De visar massor ifrån bla Volvo Ocean Race.

Tisdagen var soft. Packade mest upp och så.

Onsdagen gjorde jag ett gästinhopp i södra entrén. Trevligt men jag föredrar att jobba huvudentrén.

Torsdgaen. Jag var tillbaka i huvudentren. Bror med vän kom på kvällen. Blev bjuden på pizza på kvällen. Jo jag tackar.

Fredagen började med att jag och bror var på banken och skrev på sista kontrakten för lägenheten. Så nu är den officiellt vår!! Jippie =)
Jobbade på eftermiddagen.
Var ute med Johan Ek på kvällen. Började givetvis på Vasastan där vi oxå fick sällskap av Weddan och Victor ett tag. Träffade massa roliga människor, bla en gammal kanin från Liseberg. Fortsatte till Excet. Blev upphånglad av en kille från Volvo som låtsades vara belgisk, ganska direkt. Johan blev inte glad, hahaha coulden't care less. Avslutade på Mcd med massa god fyllemat innan vi stupade i säng.

Lördagen var jobb jobb jobb. Men, så inträffade den tråkiga olyckan på Bergbanan. Det var inte roligt att sitta i kassan och se ambulans efter brandbil efter dykbil efter polisbil åka in i parken, utan att ens veta vad som händer. Denna anledning var det värsta, nästan så man hamnade lite i chock. När vi fått reda på anledningen stängde vi parken en timme och jag fick stå ute vid spårvagnarna och berätta för folk och be dem komma tillbaka senare på dagen.
Lyckligtvis var det ingen som dog, men skador e ju aldrig nice det heller. Jag tycker oxå det e lite läskigt efter dödsolyckan på Parken Zoo för bara några veckor sen.

Nu har jag lyckats betala mina räkningar och jag och Gött ska ut till Saltholmen ska ut och sola. Man måste ju passa på när man väl är ledig. Tanken var att vi skulle till IKEA men det får vänta tills en mer regnig dag.
Ikväll är det fest.
Och humöret är på topp.
Ciao!!

Inga kommentarer: